Δημοσιεύτηκε ο Νόμος 4712, ΦΕΚ Α΄146/29-7-2020, όπου στο άρθρο 80 (επισυνάπτεται) προβλέπεται η ρύθμιση για τη ναυπήγηση δύο ταχέων περιπολικών κατευθυνόμενων βλημάτων (ΤΠΚ) του Πολεμικού Ναυτικού και διατίθεται το ποσό των 3.375.000€.
Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Δυτικής Αττικής, κ. Αθανάσιος Μπούρας, ευχαρίστησε τόσο τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, όσο και τον Υφυπουργό, κ. Νίκο Παπαθανάση, για την τροπολογία με την οποία θα μπορέσουν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, αλλά και για τις μεγάλες προσπάθειές τους, προκειμένου τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μπουν στην κανονικότητά τους υπό τη νέα ιδιοκτησία, δίνοντας πνοή στην Ανάπτυξη της Δυτικής Αττικής και σταματώντας την πολύχρονη ομηρία των εργαζομένων.
Απαντώντας ο Υπουργός, κ. Γεωργιάδης, είπε:
«Πάμε στα Ναυπηγεία τώρα. Να πω κι εδώ για τη συγκεκριμένη, για να ξέρουμε. Ολοκληρώσαμε τη μεταβίβαση στο Νεώριο Σύρου, που ναι μεν είχε ξεκινήσει επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ως γνωστόν είχε παντελώς κολλήσει. Άλλωστε, γι’ αυτό έχει δώσει σειρά συνεντεύξεων ο ιδιοκτήτης κ. Ξενοκώστας. Και καταφέραμε να κάνουμε τα εγκαίνια και της οριστικής μεταβίβασης του ναυπηγείου και της πληρωμής όλων των δεδουλευμένων των εργαζομένων το Νοέμβριο.
Και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι πριν από περίπου είκοσι πέντε λεπτά, μου ανακοίνωσαν ότι όλοι οι παλαιοί ιδιοκτήτες που είχαν συμφωνήσει -ήτοι εκπροσωπούνται στο 53,46% του μετοχικού κεφαλαίου της «Νεώριον Α.Ε» που είναι η ιδιοκτήτης εταιρεία των Ναυπηγείων Ελευσίνας- υπέγραψαν στον συμβολαιογράφο τη μεταβίβαση των μετοχών τους στην ενδιάμεση εταιρεία των συμφερόντων ΟΝΕΧ, για να γίνει μεταβίβαση στο νέο ιδιοκτήτη μετά από την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας.
Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο. Ψηφίσαμε την τρίμηνη παράταση, ακριβώς γιατί υπάρχει σχέδιο. Αλλιώς, δεν θα ψηφίζαμε. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία του «due diligence», που ζήτησε ο αμερικανικός διακυβερνητικός επενδυτικός οργανισμός DFC. Αυτό το «due diligence» δεν θα κρατήσει λιγότερο από εξήντα μέρες. Στόχος μας είναι να έχει τελειώσει μέχρι τέλος του χρόνου, οπότε και θα πάμε στο δικαστήριο να κάνουμε την αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106 β και δ, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα τους και να περάσει το Ναυπηγείο Ελευσίνας στη διαχείριση της εταιρείας ΟΝΕΧ κατά το πρότυπο που έγινε στο Ναυπηγείο Σύρου, που βεβαίως, είναι πολύ, πολύ μικρότερο σε σχέση με της Ελευσίνας. Άρα, βρήκαμε επενδυτή να βοηθήσει τον ενδιαφερόμενο επενδυτή για τη διαχείριση του ναυπηγείου, να έχει τα χρήματα, για να γίνει από τη μεταβίβαση.
Υπενθυμίζω ότι και εδώ σε πολιτικό επίπεδο και η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε αποφασίσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μεταφερθούν στην εταιρεία ΟΝΕΧ και μάλιστα με ένα συμφωνητικό που είχε υπογραφεί και από τον κύριο Τσίπρα, τον τότε Πρωθυπουργό, αλλά δεν είχε βρεθεί τότε η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου. Την εξασφαλίσαμε κατόπιν αιτήματος και του κυρίου Πρωθυπουργού στο Λευκό Οίκο στον Πρόεδρο Τραμπ, στις δικές μας συνομιλίες με τον ομόλογό μου Γούιλμπουρ Ρος, στις δικές μας με τον κ. Παπαθανάση συνομιλίες στο DFC και είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι είμαστε πολύ κοντά ένα όνειρο και ένα πρόβλημα δεκαετιών να βρει τη λύση του και επιτέλους, η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία να πάρει ξανά μπρος και να παράσχει πολλές θέσεις εργασίας».
Ο κ. Μπούρας θα παρακολουθεί την πορεία μεταβίβασης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και θα παρεμβαίνει όπου χρειάζεται, όπως κάνει για πολλά χρόνια, για το καλό της Δυτικής Αττικής και των εργαζομένων.