Ένα έργο τεράστιας σημασίας, που θα αλλάξει την αισθητική όψη της καρδιάς των Μεγάρων και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής στο ιστορικό κέντρο της πόλης, σύντομα θα πάρει σάρκα και οστά αφού ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας υπέγραψε την σχετική απόφαση χρηματοδότησης του έργου με το ποσό των Εξι εκατομμυρίων πεντακοσίων τριάντα χιλιάδων (6.530.000) Ευρώ.
Το σημαντικό αυτό έργο φέρει την σφραγίδα της Διοίκησης του Δημάρχου Μεγαρέων Γρηγόρη Σταμούλη, ο οποίος με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση δήλωσε:
« Ένα πολύ μεγάλο και εμβληματικό έργο θα δημοπρατηθεί σύντομα, που αφορά στην ανάπλαση του Κέντρου των Μεγάρων και παρεμβαίνει σε έναν μεγάλο δακτύλιο, που περικλείει το ιστορικό, αρχαιολογικό, διοικητικό, εμπορικό και τέλος κοινωνικό κέντρο της πόλης, αφού υπέγραψε την χρηματοδότηση με 6.530.000 €, ο Υπουργός κ. Πέτσας Στέλιος, τον οποίο ευχαριστούμε πολύ. Το έργο αυτό είναι ένα από αυτά, που κερδίσαμε από την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στον Δήμο μας».
Η μελέτη του έργου αφορά στην ανάπλαση του κέντρου της πόλης των Μεγάρων διαμορφώνοντας μία νέα κατάσταση. Φυσικά λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ιστορικό φορτίο της πόλης, το οποίο αποτυπώνεται στην οικιστική της φυσιογνωμία.
Γενικότερα σύμφωνα με την μελέτη προβλέπονται παρεμβάσεις περιξ του αρχαιολογικού χώρου της Κρήνης του Θεαγένους και του Αρχαιολογικού Μουσείου, της παλαιότερης περιοχής της πόλης κατά μήκος και πέριξ της οδού Αγίου Αντωνίου, του διαμήκους άξονα της οδού Χρ. Μωραϊτου από την Αγίου Δημητρίου μέχρι και την 28η Οκτωβρίου, την οδό Οδυσσέως και την οδό Αχιλλέως, από την οδό 28ης Οκτωβρίου, δυτικά της Πλατείας Βασιλέως Κωνσταντίνου (κεντρική), την οδό Μιχαήλ Παπαγιάννη και την οδό Σαρανταπόρου ανατολικά της πλατείας Βασιλίσσης Φρειδερίκης (Λιτάρα).
Στόχος της μελέτης είναι:
Α. Η συνολική αναβάθμιση του ιστορικού, αρχαιολογικού, διοικητικού, εμπορικού και κοινωνικού κέντρου της πόλης καθώς και η μικροκλιματική βελτίωση του συνόλου του κοινόχρηστου χώρου με την ανάδειξη της ιστορικής ταυτότητας της πόλης.
Β. Η οργάνωση των χώρων κίνησης-στάσης πεζών, και στάθμευσης οχημάτων και ποδηλάτων.
Γ. Η βελτίωση, οργάνωση, πύκνωση- εμπλουτισμός του υπάρχοντος πρασίνου, με ευεργετική επίδραση στο μικροκλίμα της περιοχής.
Δ. Η διαμόρφωση και αναβάθμιση των χώρων στάσης και ανάπαυσης πεζών.
Ε. Η επιβράδυνση της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων στην υπό διαμόρφωση περιοχή.
Πιο αναλυτικά, θεωρούμε αρχή της διαδρομής την οδό Αγίου Αντωνίου. Ο επισκέπτης κινείται προς τα ανατολικά διασχίζοντας την οδό Αγίου Αντωνίου, περνώντας από μνημεία και έχοντας τη δυνατότητα στάσης σε σημεία και πλατώματα. Η διαδρομή αυτή έχει τρία «κατεβάσματα» προς την πόλη όπου ο επισκέπτης μπορεί να σταθεί αγναντεύοντας την πόλη των Μεγάρων στο σύνολό της, την Πάχη και τον Σαρωνικό Κόλπο.
Συνεχίζοντας επί της οδού Αγίου Αντωνίου, ο επισκέπτης διασχίζει την οδό Ζαλόγγου μέχρι να συναντήσει την οδό Γρεβενών. Η διαδρομή αυτή κατευθύνει προς την επόμενη στάση όπου βρίσκεται η Κρήνη του Θεαγένους. Η φυσική ροή της οδού Γρεβενών προς τα ανατολικά, βρίσκει την οδό Χατζή Γ. που ακολουθεί ο επισκέπτης μέχρι την Χρ. Μωραΐτου. Στην οδό Χρ. Μωραΐτου υπάρχει μία διακλάδωση. Ο επισκέπτης είτε θα κινηθεί επί της Χρ. Μωραΐτου και θα ακολουθήσει διακλαδώσεις, που θα συναντήσει στον δρόμο του (Γ. Σχινά, Κρήνης, Θεόγνιδος) ή θα κινηθεί στην οδό Θεαγένους, έπειτα στην οδό Κρήνης για να βγει στην Χρ. Μωραΐτου να δει από κοντά το εκκλησάκι Αγ. Αθανασίου και την Κρήνη του Θεαγένους ακολουθώντας μία διαδρομή, που πρώτα περιβάλλει το εκκλησάκι και στη συνέχεια οδηγεί στην Κρήνη. Από την οδό Θεόγνιδος ο επισκέπτης συνεχίζει τη διαδρομή φτάνοντας στην Οδυσσέως όπου αποκαλύπτεται η Κρήνη από ψηλά και μπορεί να σταθεί στο πλάτωμα που διαμορφώνεται. Η Οδυσσέως οδηγεί προς το αρχαιολογικό μουσείο Μεγάρων με την πρόταση διαμόρφωσης να το περιβάλλει (ανώνυμη οδός 4 και Μενιδιάτη). Από το μουσείο, ο επισκέπτης κινείται επι της Δελλή προς νότο, μέχρι να συναντήσει την οδό Βύζαντος. Από το σημείο της συμβολής των οδών Βύζαντος και Δελλή ο επισκέπτης κινείται επί της Βύζαντος προς δύση μέχρι να βρει την Χρ. Μωραΐτου. Ο επισκέπτης κινούμενος επί της Μωραΐτου και προς νότο, συναντά την οδό 28ης Οκτωβρίου, που είναι ο εμπορικός άξονας της πόλης.
Στην πλατεία Βασ. Κωνσταντίνου ο επισκέπτης μπορεί να επισκεφτεί το παλιό κτίσμα του ΟΣΕ (κτίριο του 1885) και να συνεχίσει περνώντας από την οδό Μιχ. Παπαγιάννη κινούμενος παράλληλα με τις γραμμές του παλιού σταθμού ΟΣΕ, μέχρι να βρεθεί στο σημείο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, που είναι το υδρομαστευτικό έργο.
Η διαδρομή αυτή ενσωματώνεται σε δημόσιους χώρους πρασίνου και πλατείες: την πλατεία Μεγαρέων Ολυμπιονικών και την πλατεία Λυτάρα, που συγκεντρώνει καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας και σηματοδοτείται από τη νέα διαδρομή.
Εναλλακτικά, ο επισκέπτης ακολουθώντας την 28ης Οκτωβρίου, φτάνει στην πλατεία Λυτάρα και αφού κινηθεί περιμετρικά της πλατείας οδηγείται στο σημείο, όπου βρίσκεται το υδρομαστευτικό έργο και ακολουθώντας την οδό Μιχ. Παπαγιάννη, φτάνει στην κεντρική πλατεία, όπου και εκεί υπάρχουν καταστήματα εστίασης.
Σχετικά Άρθρα:
Μέγαρα : Εκατοντάδες κλήσεις και αφαιρέσεις πινακίδων, διπλωμάτων, αδειών
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ
Τραγωδία στα Μέγαρα: Ελαιοχρωματιστής έπεσε από σκαλωσιά και σκοτώθηκε
ΜΕΓΑΡΑ
Υπόθεση «καφετζού»: Η επιστολή του «Σουλεϊμάν», το «αμίλητο νερό» και τα ντοκουμέντα της απάτης
ΜΕΓΑΡΑ
Συνεδριάζει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δ. Μεγαρέων
ΔΗΜΟΣ
Σπύρος Κορώσης: Μήπως δεν είναι στραβός ο γιαλός;
«Νέα Δύναμη»