Ανακοίνωση εξέδωσε η Ένωση Γονέων Δήμου Μεγαρέων για τα χρήματα, για τα λειτουργικά έξοδα και τη συντήρηση των σχολείων σε σχέση με την αποζημίωση των μελών των διοικητικών συμβουλίων των σχολικών επιτροπών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Σε συνέχεια της ανακοίνωσής μας της 29/9/2020 και του Δημοτικού Συμβουλίου που παρακολουθήσαμε στις 30/9/2020, επιθυμούμε να ενημερώσουμε για τα εξής:
1. Tα χρήματα που έχουν ζητήσει ο Πρόεδρος και η Αντιπρόεδρος της Β’ βάθμιας Σχολικής Επιτροπής ως αποζημίωση, είναι χρήματα για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και όχι χρήματα του Δήμου.
2. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 470/ΥΟΔΔ/20.8.2018 για ΝΠΔΔ με απολογισμό από 300.000€ έως 1.000.000 €, δικαιούνται 300€ το ελάχιστο έως 500€ το μέγιστο ο Πρόεδρος και 120€ το ελάχιστο έως 200€ το μέγιστο ο Αντιπρόεδρος ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 της εν λόγω κοινής υπουργικής απόφασης «και στα μέλη του Δ.Σ επιτρέπεται να καταβάλλεται αποζημίωση για κάθε συνεδρίαση και έως και τρεις συνεδριάσεις το μήνα, ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το ύψος της αποζημίωσης για κάθε συνεδρίαση ανέρχεται στο 1% των μηνιαίων αποδοχών του δημάρχου». Το κάθε Δ.Σ είναι 15μελές!
3. Tο 2017 μπήκαν στο ταμείο της Β’βάθμιας 135.000 από προηγούμενα έτη και αυτό έκτοτε ανέβασε τον Απολογισμό (και τα διαθέσιμα) σε ύψη άνω των 300.000€.
4. Το 2019 οι 4 δόσεις ύψους περίπου 285.000 € για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων ΔΕΝ πήγαν στους λογαριασμούς των σχολείων κατά το μεγάλο μέρος τους, αλλά κρατήθηκαν κατόπιν πρότασης του Προέδρου των Σχολικών Επιτροπών, ώστε να τα διαθέτει για τις ανάγκες των σχολείων κατά την κρίση του και του Συμβουλίου. Πιο συγκεκριμένα κρατήθηκαν στα χέρια της Πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής ΟΛΑ τα χρήματα δηλαδή πάνω από 160.000€, ενώ στα χέρια της Δευτεροβάθμιας σχολικής επιτροπής κρατήθηκε το 45% των χρημάτων δηλαδή πάνω από 60.000€. Στους λογαριασμούς των σχολείων έφτασαν 0€ για την Πρωτοβάθμια και για σχολεία της Δευτεροβάθμιας για όλο το χρόνο δόθηκαν περίπου 65.000€.
5. Δια μέσω των εκπροσώπων μας έχουμε ζητήσει να πάρουμε αναλυτική πληροφόρηση για την κατανομή των χρημάτων των 220.000 € του 2019, ποιες ανάγκες εξυπηρετήθηκαν και για ποια σχολεία.
6. Το πιθανότερο είναι ότι εάν αυτά τα χρήματα είχαν δοθεί στους λογαριασμούς των σχολείων, θα είχαν αξιοποιηθεί στις πολλές ανάγκες των σχολείων μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το ΕΠΑΛ εδώ και τέσσερα (4) χρόνια έχει ζητήσει δέκα θερμαντικά σώματα λόγω φθοράς, το 2ο Γυμνάσιο έχει ζητήσει να τοποθετηθούν μεμβράνες στα τζάμια των παραθύρων του κλιμακοστασίου για την περίπτωση σπασίματος, ενώ στο 1ο Λύκειο η προκατ αίθουσα χρειάζεται ανακαίνιση γιατί είναι σε άθλια κατάσταση. Οι ελλείψεις και τα προβλήματα είναι πολλά και στα Δημοτικά (π.χ. οι τουαλέτες του 1ου Δημοτικού Νέας Περάμου και οι τουαλέτες των περισσότερων σχολείων χρειάζονται ανακαίνιση) η Ένωση ζητάμε επιτέλους να παγιοποιηθεί η μέθοδος καταγραφής των προβλημάτων με σταθερό και διαφανή τρόπο και να τελείται η άμεση αποκατάστασή τους. Λόγω κορωνοϊού υπήρξε μεγάλη ευκαιρία με κλειστά σχολεία να γίνουν οι εργασίες συντήρησης και επισκευών δυστυχώς όμως η περίοδος αυτή πέρασε όπως πέρασε και το καλοκαίρι χωρίς να δούμε εργασίες. Ζητάμε ΔΙΑΡΚΗ συντήρηση με συγκεκριμένη μέθοδο και ενημέρωση για το τι συμβαίνει. Ζητάμε να νοιώσουμε ότι υπάρχει αποτελεσματικότητα και σοβαρή δραστηριότητα για τη βελτίωση των συνθηκών στα Δημόσια σχολεία μας στην υπηρεσία των μαθητών και των πολιτών.
7. Εν κατακλείδι το αίτημα της Ένωσης είναι να οριστεί ο σταθερός κανόνας να δίνονται ΟΛΑ τα χρήματα (100%) της επιχορήγησης στους Δντες των σχολείων οι οποίοι σε συνεργασία με το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας να αποφασίζουν για τις ανάγκες που θα καλύψουν, ενώ τα χρήματα από λοιπούς πόρους (κυλικεία κλπ) να χρησιμοποιούνται από τη Σχολική Επιτροπή για την περίπτωση που υπάρχει κάποιο έργο που αφορά όλα τα σχολεία. Σε περίπτωση που όλα τα σχολεία έχουν χρήματα στους λογαριασμούς τους, τότε και μόνο τότε να αποφασίζεται από την εκάστοτε Σχολική Επιτροπή να κρατάει μια από τις τέσσερις δόσεις στο Λογαριασμό της.
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων του Δήμου Μεγαρέων