Εγκρίθηκε νέο οδικό έργο εκσυγχρονισμού της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου.
Αναλυτικά, έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων έλαβε το έργο «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα, Τμήμα Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 1+892,294».
Φορέας του έργου είναι η Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε. Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Περιγραφή του έργου
Το έργο αφορά στην βελτίωση – εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση ασφάλειας και σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα.
Η περιοχή μελέτης βρίσκεται στους Καλλικρατικούς δήμους Ελευσίνας και Μεγαρέων και στα Τ.Δ. Ελευσίνας και Τ.Δ. Νέας Περάμου.
Αφετηρία του υπό μελέτη οδικού τμήματος αποτελεί ο κόμβος Ευταξία της ΠΕΟΑΚ με την επαρχιακή οδό Μεγάρων-Περαχώρας και τον παράδρομο της Ολύμπιας οδού στο δυτικό άκρο της πόλης της Ελευσίνας, αμέσως μετά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Το πέρας της μελέτης είναι η Χ.Θ. 1+892,294.
Στο τμήμα αυτό προγραμματίζεται ο εκσυγχρονισμός της οδού με την εφαρμογή των κατάλληλων τυπικών αστικών και υπεραστικών διατομών, η αναβάθμιση της ασφάλειας, η μελέτη της αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων καθώς και η μελέτη φωτισμού. Ο άξονας της κύριας αρτηρίας δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.
Προτείνεται η αναβάθμιση της οδού, όπου απαιτείται, με εφαρμογή σύγχρονης τυπικής διατομής σύμφωνα με τις οδηγίες της ΟΜΟΕ στο αστικό αλλά και στο υπεραστικό τμήμα της. Προτείνεται η κατασκευή κρασπεδόρειθρων στο αστικό εντός σχεδίου τμήμα καθώς και στα αστικοποιημένα τμήματα και όπου αναμένεται από το θεσμικό πλαίσιο οικιστική ανάπτυξη ή χρήσεις με έντονη ανάγκη παρόδιας εξυπηρέτησης και τάφροι με ερείσματα στο εκτός σχεδίου τμήμα.
Με το σύνολο του έργου επιχειρείται η αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ η οποία παρουσιάζει εξαιρετικά προβληματικές συνθήκες εντός του αστικού ιστού της πόλης της Νέας Περάμου καθώς δεν παρουσιάζει εικόνα αστικής οδού.
Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του Έργου, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Ανακατασκευή / διεύρυνση των πεζοδρομίων κατά μήκος της ΠΕΟΑΚ.
- Αστική ανάπλαση από το σημείο «Φόρος» μέχρι την Ολυμπία Οδό
- Τοποθέτηση οδεύσεων τυφλών και κατασκευή ραμπών στις απολήξεις των ΟΤ., καθώς και στις θέσεις που προβλέπονται διαβάσεις πεζών.
- Ανακατασκευή του οδοστρώματος στο τμήμα που διευρύνονται τα πεζοδρόμια και τροποποιούνται οι χώροι στάσεις των λεωφορείων
- Υδραυλικά έργα για την απορροή των ομβρίων υδάτων.
- Νέες φυτεύσεις και ανάδειξη των υφιστάμενων.
- Αντικατάσταση των φωτιστικών σε όλο το μήκος της ανάπλασης.
- Προμήθεια και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (καθιστικά και καλάθια απορριμμάτων, κάδοι απορριμμάτων, στέγαστρα λεωφορείων, στέγαστρα καθημένων).
- Οριζόντια σήμανση: α) συνεχής διαγράμμιση στις οριογραμμές της οδού και β) εγκάρσια διαγράμμιση στις προβλεπόμενες από τη μελέτη διαβάσεις πεζών.
- Κατακόρυφη σήμανση που αφορά στη σήμανση των διαβάσεων πεζών, στη μείωση του ορίου ταχύτητας επί της ΠΕΟΑΚ
- Αποξηλώσεις εμποδίων επί του πεζοδρομίου
- Κατεδάφιση και ανακατασκευή σε νέα θέση τοιχίου περίφραξης στρατοπέδου Σχολής Πυροβολικού
Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται από την μελέτη, είναι οι παρακάτω:
- Οριοθέτηση οδού
- Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων
- Οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης
- Χώρος κίνησης πεζών
- Σήμανση
- Αστικός φωτισμός
- Δημιουργία χώρων πρασίνου
- Τοποθέτηση καθιστικών (παγκάκια)
- Δημιουργία παρτεριών και επικάλυψη με υδατοπερατό δάπεδο
- Κάδοι απορριμμάτων με ή χωρίς στέγαστρα
- Πεζοδιαβάσεις
- Διαγραμμίσεις πεζοδιαβάσεων
- Υποδομή ασφαλούς προσπέλασης για όλους τους χρήστες – οδηγοί τυφλών
- Διαμόρφωση διάβασης πεζών με ράμπα
- Χώροι στάσης λεωφορείων
- Διαμόρφωση ζώνης έμπροσθεν στρατοπέδου