E-Megara-GR
ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΡΑ Παναγιώτης Μαργέτης

Ο δήμαρχος Παν. Μαργέτης στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σε ευρεία σύσκεψη για τον νέο Προαστιακό Σιδηρόδρομο Δυτικής Αττικής

Στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών παρευρέθηκε εχθές, Δευτέρα 15 Ιουλίου, στις 15:00, ο δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης, για να συμμετάσχει στην ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, με σκοπό να συζητηθεί και να αναλυθεί όλο το χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών που αφορούν στο μεγάλο έργο κατασκευής του νέου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής. Παρόντες όλοι οι Δήμαρχοι των Δήμων από τους οποίους διέρχεται η παλιά μετρική γραμμή του σιδηροδρόμου, η οποία θα αποτελέσει τον νέο σιδηροδρομικό διάδρομο. Παρόντες επίσης και ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο. υφυπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κώτσηρας, ο γραμματέας της Βουλής, Ευάγγελος Λιάκος, ο αντιπρόεδρος και CEO της αναδόχου κατασκευάστριας εταιρείας (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ), Ντίνος Μπενρουμπή με διευθυντικά στελέχη της εταιρείας σε σχέση με την κατασκευή του έργου, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου, Κώστας Μαγουλάς και ο Παναγιώτης Τερεζάκης, CEO του ΟΣΕ.

Στην εισήγησή του ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι δεν υπάρχουν οικονομικοί πόροι για πρόσθετα έργα αλλά σίγουρα το έργο του νέου προαστιακού θα κατασκευαστεί με τον βέλτιστο τρόπο. «Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίον βρισκόμαστε εδώ σήμερα», τόνισε.

Ο κ. Τερεζάκης τόνισε τη δυσκολία και τη συνθετότητα του έργου με διευθετήσεις ρεμάτων (π.χ. Λούτσας στην Ελευσίνα, ρέμα Γιώργη και Καρδατά σε Νέα Πέραμο και Μέγαρα αντιστοίχως), αλλά και την απόλυτη αναγκαιότητα ο νέος προαστιακός «να φθάνει στην καρδιά των Μεγάρων», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Θα πρόκειται για σιδηρόδρομο πλήρως ηλεκτροδοτούμενο, τηλεσηματοδοτούμενο και πλήρως φυλασσόμενο, αφού πρωτίστως ληφθούν υπόψη οι κυκλοφοριακές μελέτες για τους Δήμους με ισόπεδες διαβάσεις.

Ο κ. Μπενρουμπή λακωνικά ανέφερε ότι η εταιρεία τρέχει για το έργο στο «φούλ», έκφραση που ικανοποίησε τον Υπουργό. Από τη Διεύθυνση της κατασκευάστριας ΜΕΤΚΑ τονίστηκε ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες και έχουν ήδη παραγγελθεί τα πρώτα σιδηροδρομικά υλικά.

Ο δήμαρχος Παναγιώτης Μαργέτης υπεραμύνθηκε της αναγκαιότητας υλοποίησης του έργου, καθώς ο νέος προαστιακός θα συνδέσει τα κέντρα των Μεγάρων και της Νέας Περάμου με το κέντρο της Αθήνας και δυνητικά με το αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος. «Τα Μέγαρα και η Νέα Πέραμος θα αποτελούν και ουσιαστικά προάστια της Αττικής και των Αθηνών εφ’ όσον η μετάβαση από και προς την Αθήνα θα γίνεται οικονομικά, γρήγορα και με ασφάλεια», δήλωσε σχετικά.

Οι κύριοι Χρήστος Παππούς (Δ. Φυλής) και Γιάννης Ηλίας (Δ. Ασπροπύργου) εξέφρασαν ανησυχίες σε σχέση με ζητήματα κυκλοφοριακού φορτίου που θα επιφέρουν οι ισόπεδες διαβάσεις και θα επιβαρύνουν έτι περαιτέρω το ήδη υπερφορτωμένο οδικό δίκτυο των πόλεών τους. Ο κ. Γεώργιος Γεωργόπουλος (Δ. Ελευσίνας) εξέφρασε με χαρακτηριστική ευγένεια τις ενστάσεις του για το θέμα παράλληλης – στις σιδηροδρομικές γραμμές – διέλευσης των αγωγών των ΕΛΠΕ.

Δόθηκαν απαντήσεις και ακολούθησε ευρύς διάλογος, αφού μίλησαν και οι παριστάμενοι, όλοι ανεξαιρέτως. Οι βουλευτές κύριοι Κώτσηρας και Λιάκος αφουγκράστηκαν τις ανησυχίες και ενστάσεις των τριών Δημάρχων, αλλά και έδωσαν κυρίαρχο ρόλο στο έργο με παράλληλη την αναγκαιότητα να εξεταστούν και να δοθούν λύσεις στις ενστάσεις.

Ο κ. Μαργέτης, τέλος, έθεσε το θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης και της διευθέτησης των ρεμάτων που κατέρχονται και τέμνουν τη μετρική γραμμή και δήλωσε παρών και πρόθυμος για άμεση συνεργασία κατασκευάστριας εταιρείας και των μελετητών της με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου.

Τη συζήτηση έκλεισε ο κ. Σταϊκούρας και αναφερόμενος προς όλους αλλά και προς τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, δήλωσε: «Πρέπει να δώσουμε μέλλον στην Αττική. Πολύ περισσότερο στην επιβαρυμένη Δυτική Αττική, που λόγω της μεγάλης επιχειρηματικής κινητικότητας που επικρατεί και διαρκώς αναπτύσσεται, ένα από τα προβλήματα που βιώνει και που πρέπει να λύσουμε είναι το κυκλοφοριακό».