Την αντίθεσή της στο σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (μέσω της συγχώνευσης δύο ΤΕΙ) εκφράζει, με απόφασή της, η σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), η οποία χαρακτηρίζει ως «ανορθολογικές» τις πρακτικές που περιλαμβάνονται σε αυτό και υποστηρίζει ότι θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην κοινωνική και ακαδημαϊκή συνοχή των ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης.
«Η Σύγκλητος θεωρεί ότι ο εξορθολογισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αποτελεί στρατηγικής σημασίας αναπτυξιακό στόχο, ωστόσο οι ανορθολογικές πρακτικές που περιλαμβάνονται στο σχετικό νομοσχέδιο θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην κοινωνική και ακαδημαϊκή συνοχή όλων των ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά και στις εργασιακές σχέσεις πολλών αποφοίτων. Οι διαδικασίες αυτές φαίνεται να αποτελούν πρόκριμα αντίστοιχων αλλαγών στο άμεσο μέλλον με απρόβλεπτες συνέπειες» αναφέρεται σε ανακοίνωση.
Εξηγώντας τους λόγους της αντίθεσής της, η σύγκλητος υποστηρίζει ότι η ίδρυση νέου πανεπιστημίου προϋποθέτει εκπόνηση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, που στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχουν. Επιπρόσθετα, προβλέπεται δημιουργία τμημάτων χωρίς αξιολόγηση από θεσμοθετημένες ανεξάρτητες αρχές, όπως η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), με αυτόματη πιστοποίηση (σημειώνεται, μάλιστα, πως το γνωστικό αντικείμενο ορισμένων από τα υπό ίδρυση τμήματα, δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί πανεπιστημιακού επιπέδου).
Ακόμη, προβλέπεται δημιουργία πολλών τμημάτων με προγράμματα σπουδών τετραετούς διάρκειας, τα οποία θα παρέχουν ίδιους ή παρεμφερείς τίτλους με υπάρχοντα πανεπιστημιακά τμήματα πενταετούς διάρκειας, καθώς και αυτόματη μεταφορά όλων των σημερινών φοιτητών των ΤΕΙ στα νέα τμήματα και χορήγηση πτυχίου πανεπιστημίου, ενώ πανεπιστημιακός τίτλος θα πρέπει να απονεμηθεί μόνο σε όσους θα έχουν παρακολουθήσει πλήρως τα νέα, πανεπιστημιακού επιπέδου, προγράμματα σπουδών.
Για τους καθηγητές, επίσης, προβλέπεται ένταξη -ακόμη και όσων έχουν κριθεί και διοριστεί με διαφορετικά ακαδημαϊκά κριτήρια- σε θέσεις καθηγητών πανεπιστημίου.
Καταλήγοντας, η σύγκλητος του ΑΠΘ επισημαίνει ότι «η αναμόρφωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης προϋποθέτει συνολικό σχεδιασμό με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας τού σήμερα και του αύριο, με ξεκάθαρους στόχους, οικονομική αποτίμηση και χρονικό προγραμματισμό. Δηλώνει, δε, πρόθυμη να συμμετάσχει εποικοδομητικά στη διαδικασία αυτή, σε συνεργασία με τα άλλα ΑΕΙ και το υπουργείο Παιδείας».
«Η Σύγκλητος θεωρεί ότι ο εξορθολογισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αποτελεί στρατηγικής σημασίας αναπτυξιακό στόχο, ωστόσο οι ανορθολογικές πρακτικές που περιλαμβάνονται στο σχετικό νομοσχέδιο θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην κοινωνική και ακαδημαϊκή συνοχή όλων των ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά και στις εργασιακές σχέσεις πολλών αποφοίτων. Οι διαδικασίες αυτές φαίνεται να αποτελούν πρόκριμα αντίστοιχων αλλαγών στο άμεσο μέλλον με απρόβλεπτες συνέπειες» αναφέρεται σε ανακοίνωση.
Εξηγώντας τους λόγους της αντίθεσής της, η σύγκλητος υποστηρίζει ότι η ίδρυση νέου πανεπιστημίου προϋποθέτει εκπόνηση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, που στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχουν. Επιπρόσθετα, προβλέπεται δημιουργία τμημάτων χωρίς αξιολόγηση από θεσμοθετημένες ανεξάρτητες αρχές, όπως η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), με αυτόματη πιστοποίηση (σημειώνεται, μάλιστα, πως το γνωστικό αντικείμενο ορισμένων από τα υπό ίδρυση τμήματα, δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί πανεπιστημιακού επιπέδου).
Ακόμη, προβλέπεται δημιουργία πολλών τμημάτων με προγράμματα σπουδών τετραετούς διάρκειας, τα οποία θα παρέχουν ίδιους ή παρεμφερείς τίτλους με υπάρχοντα πανεπιστημιακά τμήματα πενταετούς διάρκειας, καθώς και αυτόματη μεταφορά όλων των σημερινών φοιτητών των ΤΕΙ στα νέα τμήματα και χορήγηση πτυχίου πανεπιστημίου, ενώ πανεπιστημιακός τίτλος θα πρέπει να απονεμηθεί μόνο σε όσους θα έχουν παρακολουθήσει πλήρως τα νέα, πανεπιστημιακού επιπέδου, προγράμματα σπουδών.
Για τους καθηγητές, επίσης, προβλέπεται ένταξη -ακόμη και όσων έχουν κριθεί και διοριστεί με διαφορετικά ακαδημαϊκά κριτήρια- σε θέσεις καθηγητών πανεπιστημίου.
Καταλήγοντας, η σύγκλητος του ΑΠΘ επισημαίνει ότι «η αναμόρφωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης προϋποθέτει συνολικό σχεδιασμό με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας τού σήμερα και του αύριο, με ξεκάθαρους στόχους, οικονομική αποτίμηση και χρονικό προγραμματισμό. Δηλώνει, δε, πρόθυμη να συμμετάσχει εποικοδομητικά στη διαδικασία αυτή, σε συνεργασία με τα άλλα ΑΕΙ και το υπουργείο Παιδείας».
πηγη ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σχετικά Άρθρα:
Και επίσημα στις 22/1/2024 οι εκλογές της ΕΠΣΔΑ
Uncategorized
ΤΕΠ: Υπεγράφη η σύμβαση ανακατασκευής στο Θριάσιο Νοσοκομείο
Uncategorized
Αλεποχώρι : Θαλάσσια χελώνα ξεβράστηκε νεκρή
Uncategorized
Δημοσκόπηση: Ποιος Είναι Ο Καταλληλότερος Για Δήμαρχος Μεγαρέων
Uncategorized
Συναγερμό για εξαφάνιση άνδρα: Χάθηκαν τα ίχνη του στα Βίλια
Uncategorized