Στη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα έως το 2029, επενδύοντας περίπου 100 εκατ. ευρώ προχωρά η Lidl στην Ελλάδα. Αυτό ανακοίνωσε χθες ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας στην χώρα μας, Martin Brandenburger, υπογραμμίζοντας τη βούληση του ομίλου να συνεχίσει τις επενδύσεις για την ενίσχυση της παρουσίας του στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, η υλοποίηση νέου κέντρου logisticsτ, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα τέσσερα κέντρα logistics που λειτουργούν ήδη δείχνει πόσο σημαντική είναι η Ελλάδα για τον γερμανικό όμιλο.
Lidl: Πάνω από 1,4 δισ. από το 1999
«Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει στη χώρα πάνω από 1,4 δισ. ευρώ. Και συνεχίζουμε με αμείωτους ρυθμούς, χωρίς παρεκκλίσεις από τον σχεδιασμό μας, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις συγκυρίες, όσο δυσμενείς και να είναι αυτές», ανέφερε ο πρόεδρος διοίκηση της Lidl Ελλάς στο πλαίσιο ομιλίας που απεύθυνε κατά την παρουσίαση μελέτης για την οικονομική και κοινωνική συμβολή της Lidl Ελλάς.
H περιοχή της Αττικής μπαίνει στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού της Lidl
Το νέο κέντρο logistics πρόκειται να ενισχύσει το συγκριτικό πλεονέκτημα της καθημερινής τροφοδοσίας φρέσκων προϊόντων σε όλα τα καταστήματά της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα ενώ θα εξυπηρετήσει αποκλειστικά την περιοχή της Αττικής, η οποία μπαίνει στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού.
Η Lidl στη 2η θέση των σούπερ μάρκετ
Ο κ. Brandenburger έκανε ειδική αναφορά στο αποτύπωμα της Lidl στην ελληνική αγορά, λέγοντας παράλληλα πως με τα 231 καταστήματα που διαθέτει πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.
«Μετά από 25 χρόνια πετυχημένης λειτουργίας, χάρη στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών και όλων των ενδιαφερομένων μερών, έχουμε ενισχύσει σημαντικά και με συνέπεια το κοινωνικοοικονομικό μας αποτύπωμα στην κοινωνία, το περιβάλλον και την οικονομία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στελέχη της εταιρείας διευκρίνισαν πως η εκπτωτική αλυσίδα κατέχει μερίδιο 18% της ελληνικής αγοράς ενώ στη Βόρεια Ελλάδα υπερβαίνει το 20%.
Όπως είπαν, η επιτυχία στην Lidl μετριέται με το μερίδιο αγοράς και όχι με τον τζίρο ή τον αριθμό των καταστημάτων, τονίζοντας πως με βάση τα μερίδια η Lidl Ελλάς βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα με τις πιο επιτυχημένες θυγατρικές του γερμανικού ομίλου.
Επιπλέον επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Στο σχεδιασμό της εταιρείας περιλαμβάνονται επιπλέον επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ τη διετία, προκειμένου την επέκταση μεταξύ άλλων του δικτύου καταστημάτων, με την προσθήκη περίπου δέκα νέων σημείων τα επόμενα χρόνια.
Όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που σύμφωνα με την διοικητική ομάδα, η γερμανική αλυσίδα εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Η κα Βασιλική Αδαμίδου, υπεύθυνη επικοινωνίας της Lidl Ελλάς υπογράμμισε πως η φετινή χρονιά εξελίσσεται εξαιρετικά, αφήνοντας να εννοηθεί πως τα αποτελέσματα αναμένεται να κινηθούν σε μεγαλύτερα επίπεδα από τα περσινά.
Κριτική για το υψηλό ΦΠΑ στα τρόφιμα
Ο κ. Brandenburger στάθηκε και στο φλέγον ζήτημα της ακρίβειας, κάνοντας ειδική αναφορά στον υψηλό ΦΠΑ που επιβαρύνει τα τρόφιμα στην Ελλάδα σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία ενώ επικαλέστηκε έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που δείχνει ότι η Ελλάδα είναι η φθηνότερη χώρα αν αφαιρεθεί το ΦΠΑ.
O εσωτερικός πληθωρισμός στα ράφια των καταστημάτων της Lidl στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 1%
Υπογράμμισε ακόμη πως όχι απλά εφαρμόζουν τα κυβερνητικά μέτρα, αλλά σχεδιάζουν και δικές τους πρωτοβουλίες με στόχο την επιπλέον ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού και έφερε ως παράδειγμα την κίνηση να προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμών σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τον τελευταίο χρόνο.
Υποστήριξε επίσης ότι ο εσωτερικός πληθωρισμός μειώθηκε 1% αυτή τη χρονιά, κάτι που όπως είπε πρακτικά σημαίνει ότι οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων τους μειώθηκαν ενώ τόνισε πως επιπρόσθετα «όλα τα προϊόντα Non-Food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι».
Πόσα παίρνει ένας έγγαμος στα Lidl
Ειδική μνεία τέλος έκανε ο κ. Brandenburger στους μισθούς, λέγοντας πως προσφέρουν αμοιβές επιπρόσθετες παροχές που είναι και ανταγωνιστικές και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Έφερε μάλιστα παράδειγμα έναν έγγαμο υπάλληλο καταστήματος πλήρους απασχόλησης, ο οποίος όπως είπε λαμβάνει μηνιαίο μισθό από 1.200 ευρώ ενώ διευκρίνισε ότι σχεδόν το 100% των εργαζομένων τους έχει συμβάσεις αορίστου χρόνου εργασίας.
Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της εταιρείας, Βασιλική Αδαμίδου παρουσίασε τις πρακτικές δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που αναλαμβάνει η Lidl Ελλάς, λέγοντας παράλληλα πως η βιωσιμότητα βρίσκεται βαθιά ριζωμένη στο DNA μας.
Ανάμεσα στα άλλα, η εταιρεία όπως είπε στηρίζει το έργο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προχωρώντας στη δημιουργία ενός κέντρου εφοδιασμού για την κάλυψη αναγκών πρώτης ανάγκης σε συνθήκες φυσικών καταστροφών (π.χ. τρόφιμα, νερό και άλλα είδη), τα οποία θα προμηθεύει η εταιρεία σε τακτική βάση (ετήσιο κόστος 200.000 ευρώ).
Η επένδυση αυτή είναι σε εξέλιξη και ανέρχεται σε 200.000 ευρώ κόστος κατασκευής.