E-Megara-GR
Ελευσίνα ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΓΑΡΑ

Εγκρίθηκε νέο οδικό έργο εκσυγχρονισμού της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου – Ποιο τμήμα αφορά

Εγκρίθηκε νέο οδικό έργο εκσυγχρονισμού της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου.

Αναλυτικά, έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων έλαβε το έργο «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα, Τμήμα Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 1+892,294».

Φορέας του έργου είναι η Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε. Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Περιγραφή του έργου

Το έργο αφορά στην βελτίωση – εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση ασφάλειας και σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα.

Η περιοχή μελέτης βρίσκεται στους Καλλικρατικούς δήμους Ελευσίνας και Μεγαρέων και στα Τ.Δ. Ελευσίνας και Τ.Δ. Νέας Περάμου.

Αφετηρία του υπό μελέτη οδικού τμήματος αποτελεί ο κόμβος Ευταξία της ΠΕΟΑΚ με την επαρχιακή οδό Μεγάρων-Περαχώρας και τον παράδρομο της Ολύμπιας οδού στο δυτικό άκρο της πόλης της Ελευσίνας, αμέσως μετά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Το πέρας της μελέτης είναι η Χ.Θ. 1+892,294.

Στο τμήμα αυτό προγραμματίζεται ο εκσυγχρονισμός της οδού με την εφαρμογή των κατάλληλων τυπικών αστικών και υπεραστικών διατομών, η αναβάθμιση της ασφάλειας, η μελέτη της αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων καθώς και η μελέτη φωτισμού. Ο άξονας της κύριας αρτηρίας δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.

Προτείνεται η αναβάθμιση της οδού, όπου απαιτείται, με εφαρμογή σύγχρονης τυπικής διατομής σύμφωνα με τις οδηγίες της ΟΜΟΕ στο αστικό αλλά και στο υπεραστικό τμήμα της. Προτείνεται η κατασκευή κρασπεδόρειθρων στο αστικό εντός σχεδίου τμήμα καθώς και στα αστικοποιημένα τμήματα και όπου αναμένεται από το θεσμικό πλαίσιο οικιστική ανάπτυξη ή χρήσεις με έντονη ανάγκη παρόδιας εξυπηρέτησης και τάφροι με ερείσματα στο εκτός σχεδίου τμήμα.

Με το σύνολο του έργου επιχειρείται η αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ η οποία παρουσιάζει εξαιρετικά προβληματικές συνθήκες εντός του αστικού ιστού της πόλης της Νέας Περάμου καθώς δεν παρουσιάζει εικόνα αστικής οδού.

Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του Έργου, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  1. Ανακατασκευή / διεύρυνση των πεζοδρομίων κατά μήκος της ΠΕΟΑΚ.
  2. Αστική ανάπλαση από το σημείο «Φόρος» μέχρι την Ολυμπία Οδό
  3. Τοποθέτηση οδεύσεων τυφλών και κατασκευή ραμπών στις απολήξεις των ΟΤ., καθώς και στις θέσεις που προβλέπονται διαβάσεις πεζών.
  4. Ανακατασκευή του οδοστρώματος στο τμήμα που διευρύνονται τα πεζοδρόμια και τροποποιούνται οι χώροι στάσεις των λεωφορείων
  5. Υδραυλικά έργα για την απορροή των ομβρίων υδάτων.
  6. Νέες φυτεύσεις και ανάδειξη των υφιστάμενων.
  7. Αντικατάσταση των φωτιστικών σε όλο το μήκος της ανάπλασης.
  8. Προμήθεια και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (καθιστικά και καλάθια απορριμμάτων, κάδοι απορριμμάτων, στέγαστρα λεωφορείων, στέγαστρα καθημένων).
  9. Οριζόντια σήμανση: α) συνεχής διαγράμμιση στις οριογραμμές της οδού και β) εγκάρσια διαγράμμιση στις προβλεπόμενες από τη μελέτη διαβάσεις πεζών.
  10. Κατακόρυφη σήμανση που αφορά στη σήμανση των διαβάσεων πεζών, στη μείωση του ορίου ταχύτητας επί της ΠΕΟΑΚ
  11. Αποξηλώσεις εμποδίων επί του πεζοδρομίου
  12. Κατεδάφιση και ανακατασκευή σε νέα θέση τοιχίου περίφραξης στρατοπέδου Σχολής Πυροβολικού

Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται από την μελέτη, είναι οι παρακάτω:

  • Οριοθέτηση οδού
  • Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων
  • Οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης
  • Χώρος κίνησης πεζών
  • Σήμανση
  • Αστικός φωτισμός
  • Δημιουργία χώρων πρασίνου
  • Τοποθέτηση καθιστικών (παγκάκια)
  • Δημιουργία παρτεριών και επικάλυψη με υδατοπερατό δάπεδο
  • Κάδοι απορριμμάτων με ή χωρίς στέγαστρα
  • Πεζοδιαβάσεις
  • Διαγραμμίσεις πεζοδιαβάσεων
  • Υποδομή ασφαλούς προσπέλασης για όλους τους χρήστες – οδηγοί τυφλών
  • Διαμόρφωση διάβασης πεζών με ράμπα
  • Χώροι στάσης λεωφορείων
  • Διαμόρφωση ζώνης έμπροσθεν στρατοπέδου

 

πηγή  ypodomes.com