E-Megara-GR
ΔΗΜΟΣ Σταύρος Ν. Φωτίου

Στ. Φωτίου: Στόχος η μείωση του όγκου των απορριμμάτων

Έχοντας αναλάβει πριν λίγες μέρες την ευθύνη του τομέα καθαριότητας στο δήμο Μεγάρων, ο αντιδήμαρχος Σταύρος Ν. Φωτίου μας παραχώρησε συνέντευξη θέλοντας να περάσει τα δικά του μηνύματα στους δημότες αλλά και να γνωστοποιήσει στο κοινό τις κινήσεις που θα κάνει πλέον σε συνεργασία πάντα με το δήμαρχο Γρηγόρη Σταμούλη.

Αρχικά ο κ. Φωτίου αναφέρθηκε στις ενέργειες που έγιναν με την ανάληψη των καθηκόντων του, τονίζοντας ότι αρχικά έγινε προσπάθεια για την επισκευή των οχημάτων, αφού όπως είπε χαρακτηριστικά, «οι συχνές βλάβες των οχημάτων ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος». Επεσήμανε δε, ότι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην γίνονταν έγκαιρα η αποκομιδή των απορριμμάτων σε πολλά σημεία του δήμου μας. «Πολύ σύντομα έχουμε αποκαταστήσει σε μεγάλο ποσοστό την ετοιμότητα των οχημάτων με αποτέλεσμα την τελευταία εβδομάδα να βγαίνουν δέκα (10) δρομολόγια ημερησίως στη περιοχή για την αποκομιδή των απορριμμάτων και δύο (2) δρομολόγια για την ανακύκλωση. Ήδη και όσον αφορά την έγκαιρη αποκομιδή των απορριμμάτων τα αποτελέσματα έχουν αρχίσει να φαίνονται. Πιστεύουμε ότι η αποκομιδή των απορριμμάτων αλλά και η συλλογή τους θα γίνεται πλέον χωρίς προβλήματα την στιγμή που πριν λίγες ημέρες παραλάβαμε καινούριους κάδους από χορηγίες δύο εταιρειών τις οποίες και ευχαριστούμε» δήλωσε σχετικά. 

Λύση για τα ογκώδη και τα κλαδέματα

Τα ογκώδη ήταν το επόμενο ζήτημα που ο κ. Φωτίου έθιξε: «Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος εδώ και χρόνια εστιάζεται στην αποκομιδή των ογκωδών απορριμμάτων όπου μαζί με τα χόρτα και τα κλαδέματα δημιουργούν πολλές δυσκολίες στο δήμο. Και αυτό διότι δεν υπάρχουν οι χώροι που αυτά μπορούν να μεταφερθούν, να επεξεργαστούν, να μειωθεί ο όγκος τους και τελικά να απομακρυνθούν. Πλέον έχει δοθεί εντολή από τον δήμαρχο κ. Γρ. Σταμούλη για την εφαρμογή ενός προγράμματος το οποίο θα περιλαμβάνει έναν χώρο προσωρινής εναπόθεσης κλαδεμάτων για λειοτεμαχισμό και την άμεση απομάκρυνση των ογκωδών στην Κινέτα, άλλον έναν τέτοιο χώρο στα Μέγαρα και ένα χώρο σε δεύτερη φάση στο Αλεποχώρι. Πλέον οι δημότες θα έχουν την ευκαιρία να πηγαίνουν τα κλαδιά στους χώρους αυτούς ώστε με τον κλαδοτεμαχιστή να μειώνεται ο όγκος τους και να απομακρύνονται. Αυτό θα ωφελήσει το δήμο αφού θα γλιτώσει χρόνο, εργατοώρες αλλά και χρήματα. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την εξεύρεση των συγκεκριμένων χώρων και την αδειοδότηση τους».

Το εγχείρημα των καφέ κάδων…

Μετά τους πράσινους και τους μπλε κάδους έρχονται οι καφέ, που θα υποδέχονται τα βιοαπόβλητα. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος η διαλογή στην πηγή είναι προ των πυλών

«Η επόμενη διαδικασία που η υπηρεσία καθαριότητας θα δώσει προτεραιότητα αφορά τους καφέ κάδους για την περισυλλογή και την επεξεργασία των βιοαποβλήτων. Όπως έχει γίνει γνωστό ο δήμος μας έχει ήδη πάρει καφέ κάδους από την Περιφέρεια, ενώ υπάρχει και ένα όχημα το οποίο θα μεταφέρει τα βιοαπόβλητα στον ΕΔΣΝΑ. Την περασμένη Παρασκευή υπογράφηκε η σύμβαση ανάμεσα στο δήμο και στον ΕΔΣΝΑ όπου εκεί θα μεταφέρονται και τα βιοαπόβλητα όπως γίνεται με τα σύμμεικτα και τα ανακυκλώσιμα υλικά. Έτσι μετά τα σύμμεικτα που μπαίνουν στους πράσινους κάδους, τα ανακυκλώσιμα που τοποθετούνται στους μπλε κάδους, θα υπάρξουν και οι καφέ κάδοι που θα υποδέχονται τα βιοαπόβλητα. Φιλοδοξούμε σε πρώτη φάση να γίνεται η διαλογή στη πηγή, δηλαδή στα καταστήματα, στα στρατόπεδα αλλά και στα ξενοδοχεία της περιοχής, ενώ σε δεύτερη φάση θα επεκταθούμε και στις οικίες. Είναι πραγματικά ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα το οποίο όμως το έχουμε μελετήσει επί αρκετά χρόνια αφού είχαμε ξεκινήσει από την πρώτη μου θητεία στην υπηρεσία καθαριότητας. Είμαστε έτοιμοι και φιλοδοξούμε αν όχι να το λύσουμε απόλυτα, να περιορίσουμε το πρόβλημα από το οποίο δημιουργούνται όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας. Θέλουμε και μέσω των τοπικών ΜΜΕ ο πολίτης να μάθει πως τα βιοαπόβλητα περιλαμβάνουν όλα τα οργανικά απορρίμματα. Δηλαδή φαγητά, υπολείμματα τροφών, φρούτων κ.α. Ό,τι δηλαδή υπάρχει στο τραπέζι μας και μπορεί να γίνει λίπασμα. Γι’ αυτό ζητάω από τους δημότες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αφού στους καφέ κάδους δεν πρέπει να τοποθετούν υλικά ανακύκλωσης ή σύμμεικτα απορρίμματα. Στόχος μας να μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων, να προστατεύσουμε το περιβάλλον και να γλιτώσουμε ως δήμος όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα».

Πρόγραμμα χρηματοδότησης για «πράσινα σημεία»

Στα προγράμματα που «τρέχουν» και στα οποία έχει αιτηθεί να ενταχθεί ο δήμος αναφέρθηκε ακολούθως ο αντιδήμαρχος καθαριότητας.

«Έχουμε την ευτυχή συγκυρία να τρέχουν στην παρούσα φάση αρκετά προγράμματα τόσο από την Περιφέρεια όσο και από το ΕΣΠΑ, όπου χρηματοδοτούνται τέτοιες δράσεις. Ο δήμος μας είναι έτοιμος να καταθέσει αίτηση για να μπει σε πρόγραμμα χρηματοδότησης για τα πράσινα σημεία. Τα συγκεκριμένα σημεία μπορούν να υποδεχθούν τα πάντα και όχι μόνο τα ανακυκλώσιμα» τόνισε ο κ. Φωτίου.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Megara.org: Τι ήταν αυτό που σας εμπόδισε όλα αυτά τα χρόνια και δεν προχωρήσατε στην δημιουργία «πράσινων» σημείων;

 Απ.: Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το οικονομικό, αφού δεν υπήρχε πρόγραμμα χρηματοδότησης και θα έπρεπε ο δήμος για να δημιουργήσει «πράσινα» σημεία να δαπανήσει ένα τεράστιο ποσό από ίδιους πόρους το οποίο όμως δεν το είχε. Τώρα υπάρχει πρόγραμμα χρηματοδότησης γι’ αυτό και ο δήμος είναι έτοιμος να καταθέσει την πρότασή του. θα ζητήσουμε την χρηματοδότηση για ένα «πράσινο» σημείο στην ευρύτερη περιοχή άνω της Νέας Περάμου, στη ΝΕΟΑΚ δηλαδή, μεταξύ Μεγάρων και Νέας Περάμου όπου εκεί θα δημιουργηθεί ένας χώρος που θα υποδέχεται μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, ενώ θα δημιουργηθεί και ένας σταθμός μεταφόρτωσης. Έτσι το συγκεκριμένο «πράσινο» σημείο σε συνδυασμό με τα τρία σημεία που προαναφέραμε, θα λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε και δεν θα βλέπουμε στους δρόμους όλα αυτά τα ογκώδη αντικείμενα (στρώματα, καναπέδες, ογκώδη, χόρτα), τα οποία δημιουργούσαν μία άσχημη εικόνα.

Megara.org: Παλαιότερα θυμόμαστε ότι σε κάποια σημεία υπήρχε λειοτεμαχιστής που είχε δράσει θετικά. Σήμερα μας μιλάτε ξανά για λειοτεμαχιστή, όμως το τελευταίο διάστημα αυτός δεν υπήρχε. Εφόσον ο λειοτεμαχιστής αποτελούσε λύση στο πρόβλημα, γιατί σταμάτησε να υπάρχει;

 Απάντηση: Πρέπει να σας κάνω γνωστό, ότι λειοτεμαχιστές δεν υπάρχουν πολλοί. Ως δήμος νοικιάζαμε έναν λειοτεμαχιστή με σύμβαση από τον ΕΔΣΝΑ, ο οποίος έρχονταν ανά τακτά διαστήματα, πλήρωνε ο δήμος γι’ αυτό στον ΕΔΣΝΑ το αντίτιμο και κλαδοτεμαχίζαμε τα κλαδιά, μειώναμε τον όγκο και τα μεταφέραμε. Τότε τον είχαμε νοικιάσει. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει αφού ο δήμος χρηματοδοτείται για να πάρει δικό του λειοτεμαχιστή. Μιλάμε για τεράστια διαφορά από την ενοικίαση στην αγορά, αφού ακόμη και να προσπαθούσαμε να τον αγοράσουμε κατά το παρελθόν ήταν πανάκριβος. Πέραν αυτού το πρόβλημα ήταν ότι δεν υπήρχαν και τα ενδεδειγμένα σημεία στα οποία συγκεντρώνονταν όλα αυτά τα υλικά, με αποτέλεσμα ο λειοτεμαχιστής να μεταφέρεται όπου υπήρχε ο μεγαλύτερος όγκος κλαδιών και ογκωδών. Πλέον και με τα νέα δεδομένα θα υπάρχουν αδειοδοτημένοι σταθεροί χώροι στους οποίους θα έρχεται ο λειοτεμαχιστής και θα δίνει τη λύση.

ΑΙΧΜΗ: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της λειτουργίας των χώρων υποδοχής των ογκωδών;

 Απάντηση: Αυτή τη στιγμή είμαστε στη διαδικασία του διαγωνισμού για την ενοικίαση των χώρων. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες. Θεωρώ ότι το κομμάτι που αφορά τα Μέγαρα μπορεί να έχει ξεκινήσει και προς το τέλος Νοεμβρίου, ενώ της Κινέτας θα πάει λίγο πιο πίσω και στην επόμενη φάση θα ακολουθήσει του Αλεποχωρίου.

ΑΙΧΜΗ: Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε την κατάσταση που επικρατεί γενικότερα στον κάμπο των Μεγάρων και ιδιαίτερα σε περιοχές πλησίον του βιολογικού καθαρισμού, στο Γερμανικό δρόμο και αλλού όπου υπάρχουν αυτοσχέδιες χωματερές.

 Απάντηση: Όλα αυτά που αναφέρατε είναι γνωστά. Μακάρι να μπορέσουμε σε συνεργασία με την υπηρεσία περιβάλλοντος να δώσουμε λύση. Οι χώροι για τους οποίους μιλήσαμε πριν, θα μπορέσουν να συγκεντρώσουν πολλά από αυτά τα απορρίμματα και τα ογκώδη ώστε να μην έχουμε σε τόσο μεγάλη έκταση αυτό το φαινόμενο που βλέπουμε μέχρι σήμερα. Δεν μπορείς να τα πιάσεις όλα, αλλά ούτε και να τα μαζέψεις όλα. Και αυτό διότι πάντα θα υπάρχουν όμως οι αφελείς και οι επιπόλαιοι που θα πετάνε όπου βρούνε και όπως τους βολεύει αυτά τα υλικά. Ο Νόμος είναι ξεκάθαρος. Τέτοιου είδους υλικά και κυρίως μπάζα πρέπει να πηγαίνουν σε ειδικά αδειοδοτημένους χώρους, όπως είναι ο χώρος των Αφων Σταμέλου. Έτσι όταν κάποιος που φτιάχνει μια οικοδομή ή να κάνει μια ανακαίνιση στο σπίτι του μπορεί να τα μεταφέρει σε ιδιωτικό αδειοδοτημένο χώρο και όχι να τα πετάει όπου τον βολεύει ώστε να πάει μετά η υπηρεσία καθαριότητας και να τα μαζέψει. Φιλοδοξούμε πάντως, όσον αφορά τα ογκώδη και τα κλαδιά, να τα καταφέρουμε καλύτερα. Όσο για τα μπάζα αυτό είοναι δύσκολο, αφού δεν μπορεί ο δήμος να τα συγκεντρώσει σε ένα σημείο. Τα πράγματα λοιπόν σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι εύκολα, όμως θα υπάρξει αστυνόμευση αλλά και εφαρμογή του κανονισμού περιβάλλοντος που ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο υπό την επίβλεψη του αντιδημάρχου κ. Ιερ. Πολυχρόνη όπου θα πέφτουν μεγάλα πρόστιμα. Πρόκειται για ένα οργανωμένο σχέδιο του δημάρχου το οποίο θα υλοποιηθεί άμεσα, αφού όλοι ξέρετε ότι ως δήμος έχουμε υποχρέωση μέχρι τέλους του 2020 να μειώσουμε τον όγκο των υλικών που πηγαίνουν προς ταφή στους ΧΥΤΑ. Ξέρετε πως σε αυτόν τον τομέα η χώρα μας δεν πάει και πολύ καλά, ενώ ως δήμος αν και κάναμε τις προσπάθειες μας με τους μπλε αλλά και τους πράσινους κάδους, φάνηκε ότι δεν ήταν αυτό που θα έδινε τη λύση. Ευελπιστώ με τους καφέ κάδους όπου θα μεταφέρονται τα βιοαπόβλητα και με την βοήθεια των δημοτών (αφού θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν και τα νοικοκυριά) θα έχουμε μια μεγάλη μείωση του όγκου των υλικών που τώρα μπαίνουν στο πράσινο κάδο και μεταφέρονται στο ΧΥΤΑ της Φυλής, μείωση που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 50%.

ΑΙΧΜΗ: Υπάρχει προγραμματισμός για την τοποθέτηση νέων βυθιζόμενων κάδων σε Μέγαρα και Νέα Πέραμο;

 Απάντηση: Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. Έχουν τοποθετηθεί μόνο οι βυθιζόμενοι κάδοι που χρηματοδοτήθηκαν. Εάν πετύχουμε το στόχο που είναι η μείωση των σύμμεικτων απορριμμάτων που μεταφέρονται στη Φυλή, και γλιτώσουμε χρήματα, θα είναι ευκαιρία για να τοποθετηθούν και άλλοι βυθιζόμενοι κάδοι οι οποίοι θα αλλάξουν και την εικόνα στις πόλεις μας. Βέβαια υπάρχει και μια πρόταση για την δημιουργία 15 γωνιών ανακύκλωσης. Δηλαδή, να δημιουργήσει ο δήμος γωνιές ανακύκλωσης που θα περιλαμβάνουν και πράσινους και μπλε κάδους αλλά οργανωμένα.

ΑΙΧΜΗ: Όσον αφορά τα οχήματα, πόσα είναι σε λειτουργία στη παρούσα φάση και αν καλύπτουν επαρκώς την περιοχή μας.

 Απάντηση: Η αλήθεια είναι πως δεν καλύπτεται επαρκώς όλη η περιοχή επειδή δυστυχώς τα οχήματα είναι παλιά και έχουν συχνές βλάβες. Όμως γίνεται μεγάλη προσπάθεια για σωστή συντήρηση των οχημάτων από την πλευρά μας. Μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος» θα πάρουμε ένα καινούργιο απορριμματοφόρο, ένα φορτηγό με αρπάγη, ενώ έχουμε ζητήσει και θα πάρουμε ένα απορριμματοφόρο από το δήμο Περιστερίου όπου και αυτό θα βοηθήσει το στόλο μας.

Επαναλαμβάνω και πρέπει να γίνει κατανοητό, πως με μεγάλη προσπάθεια έχουμε επισκευάσει κάποια οχήματα αφού όπως προείπα βγάζουμε συνολικά δώδεκα (12) δρομολόγια καθημερινά, κάτι που σημαίνει ότι και προσωπικό έχουμε για να καλυφθούν όλα αυτά. Αν αναλογιστούμε ότι πριν από κάποια χρόνια βγάζαμε πέντε (5) απορριμματοφόρα και τα καταφέρναμε, ε…τότε σήμερα τα πράγματα είναι καλύτερα. Αγωνιώ βέβαια πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση τους θερινούς μήνες αφού ας μην κρυβόμαστε τώρα το φθινόπωρο αλλά και το χειμώνα η κατάσταση είναι πιο εύκολη.

Ως αντιδήμαρχος με ευθύνη στον τομέα της καθαριότητας έχω εμπειρία αλλά και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μου όπως και στους συνεργάτες μου στην υπηρεσία καθαριότητας.

Πλέον και εφόσον  ο δήμαρχος βοηθάει με όλες του τις δυνάμεις σπαταλώντας χρήματα περισσότερα από όσα μπορούσε ο δήμος να σπαταλήσει το προηγούμενο διάστημα για την καθαριότητα, γι’ αυτό και εμείς ευελπιστούμε πως θα τα καταφέρουμε. Θα ήθελα σε όλον αυτόν τον αγώνα που γίνεται για την αντιμετώπιση της καθημερινότητας να έχω την συμπαράσταση και των δημοτών. Γι’ αυτό για την όποια ενημέρωση ή για κάποιο αίτημα, ακόμα και για κάποια παρατήρηση, θα μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα της υπηρεσίας 22960 82375 και 22960 26455.