Είναι εκ των ων ουκ άνευ οι αιρετοί, που κατέχουν θέσεις ευθύνης, να έχουν ως κύριο μέλημά τους την προστασία των συμφερόντων του δήμου και των δημοτών, αλλιώς καθίστανται επικίνδυνοι για το δημόσιο συμφέρον.
Είναι γνωστό, ότι το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της δικαιοσύνης, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, προέβλεπε την κατάργηση των Ειρηνοδικείων και την σύσταση Πρωτοδικείων, εκ των οποίων ένα θα είχε έδρα τα Μέγαρα.
Πολύ καλή εξέλιξη για τον Δήμο μας, διότι η λειτουργία του Πρωτοδικείου στα Μέγαρα θα μπορούσε, να συμβάλει αποφασιστικά και καθοριστικά τόσο στην τοπική οικονομία όσο και στην γενικότερη ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής του Δήμου, όπως αναλυτικά επεξηγήθηκε στο προηγούμενο δελτίο τύπου της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ.
Υπόψη, πως η έδρα του Πρωτοδικείου στα Μέγαρα δεν επελέγη με πολιτικά κριτήρια, αλλά κατόπιν μελέτης της παγκόσμιας τράπεζας, που σημαίνει, πως είχαν ληφθεί υπόψη όλα τα τεχνοκρατικά και επιστημονικά κριτήρια για το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή αποστάσεις, γεωγραφική θέση, συγκοινωνίες, υποδομές, πληθυσμιακά κριτήρια, κλπ.
Το πρωτοδικείο αυτό θα κάλυπτε τις ανάγκες και όλης της δυτικής Αττικής.
Όταν λοιπόν το υπόψη νομοσχέδιο ετέθη σε δημόσια διαβούλευση, έγινε γνωστό, ότι οι άλλοι δήμοι της δυτικής Αττικής έκαναν δυναμικές πολιτικές ενέργειες, για να μην λειτουργήσει το Πρωτοδικείο στα Μέγαρα, όπως προέβλεπε το νομοσχέδιο, αλλά στην Ελευσίνα.
Τι θα έπρεπε, να κάνει μια διοίκηση δήμου, που σέβεται τον εαυτό της; Σαφέστατα έναν αγώνα πολιτικό, δυναμικό, με συγκρότηση επιτροπής αγώνα, όπως είχαμε κάνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν, με αλλεπάλληλες και πολλαπλών τρόπων ενημερώσεις των πολιτών, με πολυπρόσωπες, οργανωμένες και με δυναμισμό κινητοποιήσεις πολιτών και αντίστοιχη παράσταση σε όλα τα κέντρα αποφάσεων, έτσι ώστε όλοι της κυβέρνησης να καταλάβουν, ότι η τοπική κοινωνία δεν θα αφήσει, να της πάρουν αυτό, που η επιστημονική μελέτη και το δικό της νομοσχέδιο της είχαν δώσει, δηλαδή το Πρωτοδικείο.
Αυτός είναι ο ρόλος και η ιερή υποχρέωση της διοίκησης.
Δυστυχώς, η Διοίκηση του δήμου δεν έκανε τίποτα από αυτά. Κανέναν αγώνα, καμία κινητοποίηση, παρά μόνο μια χλιαρή αντίδραση, που δεν έπειθε κανέναν, ότι πραγματικά θα διεκδικήσει το δίκαιο και το νόμιμο και ότι πραγματικά θέλει και μπορεί, να προστατεύσει τα συμφέροντα του τόπου και των δημοτών.
Βέβαια, όλα αυτά έχουν την εξήγηση τους. Αυτή η διοίκηση πρεσβεύει και το διακηρύττει, ότι δεν πιστεύει στις δυναμικές κινητοποιήσεις, αλλά στην ήπια μορφή αντίδρασης.
Έχει πει επί λέξη ο δήμαρχος: «Νομίζω το να γίνονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και φωνές δεν έχει κανένα νόημα»
Με αυτή την αντίληψη καταλαβαίνει πολύ καλά ο καθένας, τι θα είχε γίνει, εάν η παρούσα διοίκηση ήταν την εποχή, που είχε ληφθεί απόφαση, να γίνουν ορυχεία βωξίτη στην περιοχή μας και συγκεκριμένα στα Γεράνεια. Όλη η περιοχή τώρα θα είχε καταστραφεί από την λειτουργία των ορυχείων.
Ευτυχώς για τον τόπο και τους πολίτες εμείς, που είχαμε άλλη αντίληψη για την προστασία των συμφερόντων του δήμου, αντιδράσαμε πολύ δυναμικά, συγκροτήσαμε επιτροπή αγώνα, ενημερώσαμε με κάθε πρόσφορο μέσο όλους τους πολίτες, κάναμε πολλές πολυπληθείς συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις, η παρουσία μας στα κέντρα λήψης των αποφάσεων γινόταν με συνοδεία εκατοντάδων δημοτών μας, που διατράνωναν την κοινωνική αντίδραση και έτσι καταφέραμε, να αποσοβήσουμε τον κίνδυνο και να γλιτώσουμε τον τόπο και τους πολίτες από την καταστροφή των ορυχείων.
Έτσι κερδίζονται οι αγώνες και όχι «κυριλέ» και «μη μου άπτου».
Δυστυχώς, όμως υπάρχει κι άλλος λόγος, που μας πήρανε το Πρωτοδικείο μέσα από τα χέρια μας και που είναι χειρότερος από τον πρώτο.
Τον ομολόγησε ο Δήμαρχος μέσα στο δημοτικό συμβούλιο σε σχετική συζήτηση. Είπε: «μας είπε ο κ. Κώτσηρας, να μην σηκώσουμε το θέμα». Τους είπε λοιπόν ο κ. Κώτσηρας, να μην σηκώσουν το θέμα και κατά πως φαίνεται κάνουν, ότι τους λέει και έτσι δεν κάνανε καμία κινητοποίηση, κανέναν αγώνα, με αποτέλεσμα πολύ εύκολα και πολύ απλά να μας πάρουνε το Πρωτοδικείο.
Καθιστούν έτσι τον κ. Κώτσηρα ως ηθικό αυτουργό για την απώλεια του Πρωτοδικείου.
Και εδώ γεννάται το μέγα ερώτημα. Ο κ. Κώτσηρας, ως στέλεχος της κυβέρνησης, ήθελε να περάσει η πολιτική απόφαση και να πάει το Πρωτοδικείο στην Ελευσίνα χωρίς πολιτικές αναταράξεις, που θα είχαν αρνητικό αντίκτυπο, διότι σαφέστατα ήταν πολιτική η απόφαση, να πάρουν το Πρωτοδικείο από τα Μέγαρα και να το πάνε στην Ελευσίνα, αφού επιστημονικά και τεχνοκρατικά το θέμα το είχε λύσει η μελέτη της παγκόσμιας τράπεζας, για αυτό και είπε στον δήμαρχο μην σηκώνετε το θέμα. Αυτός τα συμφέροντα του εξυπηρετούσε.
Έγινε η αλλαγή της έδρας χωρίς φωνές και φασαρίες πολιτικές και ειρήσθω εν παρόδω ήταν η μοναδική αλλαγή έδρας Πρωτοδικείου από τις 82, που προέβλεπε το νομοσχέδιο.
Η διοίκηση του Δήμου όμως ποιανού τα συμφέροντα εξυπηρετούσε; Σίγουρα όχι του τόπου και των δημοτών. Αλήθεια έχει έστω και τώρα συνειδητοποιήσει την τεράστια ζημιά, που προκάλεσε στον τόπο αυτή η αδράνειά της, για να μην χαλάσει το χατίρι του κ. Κώτσηρα;
Θα βγει έστω και τώρα να ζητήσει μια μεγάλη συγνώμη;
Να το προσέξετε κ. Δήμαρχε ποιος σας αγκαλιάζει.
Σας αγκαλιάζει ο περιφερειάρχης, αλλά σας αφαιρεί τα έργα, που εμείς είχαμε εξασφαλίσει από τον προηγούμενο περιφερειάρχη.
Σας αγκαλιάζει ο υπουργός, αλλά σας παίρνει το Πρωτοδικείο και το πηγαίνει στην Ελευσίνα, κατ´ ακρίβεια η κυβέρνηση, που συμμετέχει.
Και για να αντιληφθεί κανείς την μεγάλη ανευθυνότητα της διοίκησης, έλεγαν εντός του δημοτικού συμβουλίου «δεν χάσαμε τίποτα, αφού δεν το είχαμε το Πρωτοδικείο».
Αλήθεια; Όταν το νομοσχέδιο κατόπιν εμπεριστατωμένης μελέτης της παγκόσμιας τράπεζας προβλέπει έδρα του Πρωτοδικείου στα Μέγαρα, αυτό δεν σημαίνει, ότι εμείς το έχουμε και μας το πήρανε; Και τέλος – τέλος είχαμε το ειρηνοδικείο, που στην θέση του θα έμπαινε το Πρωτοδικείο, το έχουμε τώρα; Όχι βέβαια.
Άλλη μια μαύρη σελίδα στην ιστορία του τόπου έγραψε αυτή η διοίκηση.
ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α
τ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΓΑΡΕΩΝ
ΕΠΙΚΕΦ. ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΜΕΛΟΣ Γ.Σ ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ

